sobota, listopada 21

Jarska grochówka pół krem

 Jarska grochówka pół krem
To była moja pierwsza samodzielnie wykonana grochówka i w dodatku zmodyfikowałam przepis (a że wcześniej  żadnej z nikim nie robiłam ta była pierwsza pierwsza) i oczywiście musiało jej czegoś brakować. Tym czymś była sól, której dodałam zwyczajnie z mało.
Miało być jesiennie, a tym czasem wrzucam przepis na grochówkę dobrze smakującą zimą. Na szczęście (albo i na nieszczęście) od poniedziałku ma być ciut poniżej zera i gdzieniegdzie śnieg więc to mnie trochę ratuje. :)

Składniki:
  • Kubek łuskanego grochu (Plony natury dostępny w Biedronce)
  • Średnią marchewkę, pietruszkę, cebulę
  • Mały kawałek selerea 
  • Kawałek pora
  • Ząbek czosnku
  • Trzy kubki wody do namoczenia grochu
  • Pięć kubków wody
  • Płaską łyżkę mąki
  • Sól, pieprz, majeranek, cząber
  • Łyżkę masła
Sposób przygotowania:
Wsyp groch na durszlak i wypłucz go.Zalej wodą i mocz go tyle ile jest napisane na opakowaniu (jeżeli będziesz mieć z tej firmy, którą podałam nie mocz go wcale lub pół godziny. To zdecydowanie wystarczy.). Następnie gotuj go do miękkości w tej samej wodzie, w której się moczył. Odstaw do przestygnięcia. Umyte warzywa wszystkie oprócz cebuli i czosnku pokrój na kawałki  i gotuj. Sprawdzaj miękkość każdego warzywa oddzielnie. Gdy będą miękkie wyjmij wszystkie gotowane oprócz marchewki. Zmiel wyjęte warzywa w blenderze lub mikserze. Do wody z marchewką dodaj groch i warzywną papkę. Starannie wymieszaj zawartość garnka, przypraw do smaku, dodaj roztarty czosnek. Obierz cebulę i pokrój ją w drobną kostkę. Rozpuść masło na patelni i dodaj do niego cebulę. Podsmaż, tak aby była zeszklona. Wsyp mąkę i wymieszaj z zawartością patelni. Do papki wlej wazową łyżkę zupy i starannie wymieszaj. Przełóż zasmażkę do garnka z zupą, wymieszaj i zagotuj.
Dodatkowo możesz zrobić grzanki z chleba lub bułki :) Smacznego  Jullie Hellen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz