poniedziałek, września 28

Makowe ciasteczka

Makowe ciasteczka
Coś na słodko lub słono? Nie ma sprawy!   
 Na słono:
  • Z serem
  • z wędliną 
Na słodko:
  • z dżemem
  • z miodem 

Składniki:
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 250 g mąki 
  • 60 g zimnego masła 
  • 2 łyżki maku 
  • 1 łyżeczka cukru
Sposób przygotowania:

Mieszamy sól, cukier, proszek do pieczenia i mąkę. Wyrabiamy z masłem i makiem, aż powstanie kruszonka. Wlewamy 5 łyżek zimnej wody, szybko zagniatamy. Zawijamy w folię kuchenną, wkładamy do lodówki na godzinę. Rozwałkowujemy na grubość 2 mm i wycinamy ciastka. Pieczemy (180°C, 10-15 minut).





                                                            Smacznego!                                                                                                                                                                                                                   Ciastka smakują jak paluszki z makiem. Nawet lepsze :P  
Jullie Hellen                  
                                       

2 komentarze:

  1. Hej, wpadałam tu dzięki tobie i bardzo się cieszę :) Ciasteczka wyglądają pysznie i tak smakują :D A skąd wiem, bo już zrobiłam i spróbowałam!!! Czy mogłabym Cię prosić o zamieszczenie jakiś przepisów na soki, koktajle i tym podobne??? Poszukuję czegoś nowego i dobrego poza standardowym koktajlem truskawkowym i bananowym :) Z góry dzięki...
    Zapraszam do mnie: http://jasik-poezja-wlasna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tak jak prosisz niebawem wstawię jakiś koktajl lub shake np. cytrynowy, orzechowy, czekoladowy, itd. :) Spodziewaj się koktajlu tak do środy. Miło mi, że wpadłaś.

      Usuń