czwartek, lutego 11

Kruche ciasteczka maślane

Korzystając z tego iż rodziców nie było w domu, ja i Jullie Hellen postanowiłyśmy zrobić totalną rozróbę w kuchni (Iśka+Julka+kuchnia=destrukcja). Chciałyśmy zrobić kruche maślane ciasteczka :) Te słodkie, mini placuszki posmakują  małym, a także dużym konsumentom ;)


Kruche maślane ciasteczka
(nie mogę policzyc ile dokładnie wam wyjdzie ciastek ;) mi wyszło raz ok. 24 a za drugim 57. To tylko kwestia wielkości :) )

Składniki:

250 g miękkiego masła (ja nie miałam tyle masła w kostce, więc użyłam margaryny)
250 g mąki pszennej
4,5  łyżki cukru
0,5 łyżeczki cukru wanilinowego


Sposób wykonania:

1. Ustawić piekarnik na 160°
2. Masło utrzeć z cukrem.
3. Dodać mąkę i dalej miksować.
4. Na stolnicy (u mnie blat) uformować kulki i lekko je spłaszczyć.
5. Wyłożyć wszystkie placuszki na blaszce do pieczenia.
6. Piec 10 minut.
7. Wyjąć ciasteczka z piekarnika i poczekać kolejne 10 minut aż ostygną.

Propozycja podania:

Ciastka można posypać cukrem pudrem lub posmarować dżemem. 


                                                                                                                          Smacznego!

                                                                                    Pinkie Poop


**Przekształciłam nieco przepis i sposób wykonania pisałam z pamięci, więc może być trochę haotyczny.** :)


2 komentarze: